infantry unit 2 weapons?

Forum zum Thema Modding, um dort über "Neue Einheiten", Neue Objekte", "Modding Tools" usw zu diskutieren.
Antworten
mayor02
Schütze
Schütze
Beiträge: 41
Registriert: 05.09.2015, 14:46

infantry unit 2 weapons?

Beitrag von mayor02 »

hello guys
can you help me about infantry unit? i want infantry unit who have 2 weapons(primary gun,second bazuka),
he use primary weapon to shot infantry not bazuka. is it about command canattackpoint or attackpref ?
zarathustra
Unteroffizier
Unteroffizier
Beiträge: 164
Registriert: 06.01.2015, 22:00
Wohnort: Moskau, Russland
Kontaktdaten:

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von zarathustra »

canattackpoint - Waffe (1 oder 2), mit der die Einheit den Boden angreift - KEINE Einheit und KEIN Objekt
attackpref - Priorität bei der Auswahl eines Ziels für einen Angriff, unabhängig von der Art der Waffe.
Bild
mayor02
Schütze
Schütze
Beiträge: 41
Registriert: 05.09.2015, 14:46

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von mayor02 »

thanks for your reply. so there is no way I can set him to use a rifle on infantry
zarathustra
Unteroffizier
Unteroffizier
Beiträge: 164
Registriert: 06.01.2015, 22:00
Wohnort: Moskau, Russland
Kontaktdaten:

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von zarathustra »

If you prescribe 100% protection of the infantry from bazuka, he will not shoot from it at the infantry.
Anyway - shouldn't :)
Bild
mayor02
Schütze
Schütze
Beiträge: 41
Registriert: 05.09.2015, 14:46

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von mayor02 »

i see. Thank you, General :D
zarathustra
Unteroffizier
Unteroffizier
Beiträge: 164
Registriert: 06.01.2015, 22:00
Wohnort: Moskau, Russland
Kontaktdaten:

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von zarathustra »

But it won't be realistic!
Is it really worth it? :?
Bild
mayor02
Schütze
Schütze
Beiträge: 41
Registriert: 05.09.2015, 14:46

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von mayor02 »

Of course it's not worth it so I found a solution. I changed the numbers
before-
shot1_useammo 1 1
shot1_Damage 100,100
shot1_Speed 32,32
shot1_Range 416,416
shot1_DeadZone 4,4
shot1_Accuracy 38,36
shot1_Expa 125,10
shot1_ReloadTime 100,100
shot1_BurstShots 5,5
shot1_BurstReloadTime 110,110

now-
shot1_Damage 55 55
shot1_Speed 60,60
shot1_Range 350,400
shot1_DeadZone 4,4
shot1_Accuracy 40,40
shot1_UseAmmo 1 1
shot1_Expa 25,5
shot1_ReloadTime 1,1
shot1_BurstShots 71,71
shot1_BurstReloadTime 110,100

I don't know if you knew but I do this and it work.
zarathustra
Unteroffizier
Unteroffizier
Beiträge: 164
Registriert: 06.01.2015, 22:00
Wohnort: Moskau, Russland
Kontaktdaten:

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von zarathustra »

Period and comma are used in decals as a decimal separator!
Use space or tab for parameter separator!
In your case (for example):
shot1_Damage 55 55
shot1_Speed 60,60

means that:
demage is 55 for an experienced and inexperienced unit, and the speed of the "projectile" is strictly 60 points and 6 tenths without specifying experienced/inexperienced!
You need to be careful!
Bild
mayor02
Schütze
Schütze
Beiträge: 41
Registriert: 05.09.2015, 14:46

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von mayor02 »

I am careful.when we use numbers I compare with other units of my mod
zarathustra
Unteroffizier
Unteroffizier
Beiträge: 164
Registriert: 06.01.2015, 22:00
Wohnort: Moskau, Russland
Kontaktdaten:

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von zarathustra »

I'm not talking about numbers, but about the recording format. Values:
shot1_Damage 55 55
and
shot1_Damage 55,55
have ABSOLUTELY different meanings!
Bild
mayor02
Schütze
Schütze
Beiträge: 41
Registriert: 05.09.2015, 14:46

Re: infantry unit 2 weapons?

Beitrag von mayor02 »

i see what you mean space and comma.understand. thanks for the warning
Antworten

Zurück zu „Alles zum Thema Modding“