Sudden Strike Resource Wars

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Kamui
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Sudden Strike Resource Wars

Beitrag von Kamui »

Um die Meldung etwas zu berichtigen und Fakten zu geben, hier etwas über Sudden Strike Resource Wars.

Geplant wird der Nachfolger zu Sudden Strike übrigens nicht von CDV, sondern vom eigentlich rechtmäßigen Eigentümer der SUST Engine Fireglow.

Was zum ausbleiben eines offiziellen Addons geführt hat, war die Tatsache das sich CDV mit Fireglow über die Entwicklung der SUST Serie zerstritten hatte. Eine ursprünglich geplante Version von SUST II mit Treibstoff und anderen Elementen musste zugunsten eine schnellen Releasedatums wieder eingestampft werden. Bekanntlich interessierte sich CDV alsbald mehr für Blitzkrieg anstelle von Sudden Strike. Ein Addon kam nicht zustande, die Programmierertruppe zerstreute sich teilweise sogar bis nach Zypern.

Stattdessen sollte nun Allied Power das Addon machen. Warum dieses nicht offiziell von CDV unterstützt wurde bleibt bis heute ein Internes Rätsel. Den krönenden Abschluss aber, setzte CDV mit der Verbreitung von Cold War Conflicts - einer Piratenproduktion mit nachweislich gestohlenem Quellcode. Bei diesem Produkt gibt es offiziell Unterstützung von CDV - deren Firmenlogo prangt auf der Packung, die es als Sammelbox zu kaufen gibt.

Das sich Fireglow als rechtmäßiger Besitzer ihres geistigen Eigentums weigern mit CDV oder z.B. Red Ice zusammen zu arbeiten versteht sich daher von selbst.

Fireglow bringt nun als Abschluss der 2D Strategie Serie Sudden Strike Resource Wars auf den Plan. Dieses beinhaltet die ursprüngliche SUST II Version bei der erstmals Treibstoff zum Einsatz kommt, ausserdem ersetzen Fabriken und strategisch wichtige Stadtteile die bisher üblichen Zeppeline um Nachschub zu bekommen. Der Vertrieb wird voraussichtlich weltweit noch über CDV erfolgen (warum eigentlich, nachdem diese bereits Vertragsbruch begangen haben) mit Ausnahme von Russland und den ehemaligen Staaten der russischen Föderation.

Hier der Orginaltext im englischen:

Fireglow Statement from May
Fireglow glad to inform you that in we're planning to publish our last game to be based on Sudden Strike 2D engine. Its title is "Sudden Strike 2D - Resource War". It's a sequel to Sudden Strike 2, a World War II game. The planned release date in August, 2004.

With this game Fireglow stops to develop games based on the 2D Sudden Strike engine, and we're now switching to a new 3D engine. We have already informed you about this Sudden Strike Next7 engine.

Resources will play a key role it this sequel. The players will control industrial zones managing and recovering them that will be crucial for victory or defeat. Especially this feature is important for the multiplayer mode. Serious matches will last longer and will contain more sudden events.

The game introduces fuel management. Some units and building depend on fuel, so operations must be planned much more carefully.

Allied forces will have a significant role in some missions of a campaign.

The worldwide publishing rights are licensed to CDV Software AG, except for Russia and former Soviet republics. Fireglow considers inexpedient to publish games in these territories.

Fireglow internas leakened to Sardaukar

FUEL:

Units need fuel to drive, no fuel no driving .. this will bring us scenarios like battle of the bulge where peipers panzers are thrusting for fueldepots secure moment of the breakthru.

SECTORED VISION:

Sectored vision means small gaps where drive and commander looks out. You tanks will nolonger have circular vision with differnet sizes when hatched/unhatched. While closed, you get blinded tanks with narrow sight, when open, you get regular circular vision.

FACTORIES (unscripted)

Factories sounds like a Red Alert tech three, but its not. You have production facilities that yield panzers during the heat of battle. Like the ruhrpocket sending out tanks from the production line, or the factories at stalingrad and leninggrad, not much imagination is needed for this to be a great addition to especially MP games, where 'attacker/defender' maps would get beefed up to mighty nice heights.

HOSPITALS (unscripted)

Well, this is an obvious one. We have seen this type of building as faked house, using units. But now this is a housetype, that serves about same purpose, but with several damage states as houses have and the broken ones ofcourse stay on the battlefield.

Notice! This isnt up to date fireglow info, so truth might differ abit. Let time show what we get, the only stuff that has leaked is over a year old and has been fixed since then, nad even at that time it was a demo type presentation without editor and stuff to show additional stuff like full unitlist, potential new schemes and stuff like that ..

Fireglow announcement from June

"Sudden Strike - Resource War": factories, fuel and building reconstruction-a new game from the developers Sudden Strike

“Sudden Strike - Resource Warâ€
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Beitrag von Magic Touch »

you can order from now on CDV the Resource War is done under 9.99€ 8)

http://www.cdv.de/index.php?g=5_shop_pr ... tnr=PF5008
Bild
Allied Pirates Reverse Mod Team and Friend are knowed..
they are no men to say the truth and hidden under fake screen and false propaganda.
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