New objects - tips, help, tutorials

Forum zum Thema Modding, um dort über "Neue Einheiten", Neue Objekte", "Modding Tools" usw zu diskutieren.
nevux
Hauptmann
Hauptmann
Beiträge: 729
Registriert: 31.05.2008, 16:02
Wohnort: Eindhoven

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von nevux »

Nice.. where did you get it from?
Benutzeravatar
Last Soldier
Fähnrich
Fähnrich
Beiträge: 353
Registriert: 20.07.2007, 20:05

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von Last Soldier »

3D model is from Red Orchestra but without textures and with some artefacts
Footage from the frontline on Youtube!
Benutzeravatar
Tigerkommandant
Leutnant
Leutnant
Beiträge: 504
Registriert: 09.03.2006, 16:20
Wohnort: Ankum
Kontaktdaten:

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von Tigerkommandant »

Last Soldier hat geschrieben:im working on one 1945 Reichstag

Bild
wow, that´s amazing :shock:
Tijn
Stabsunteroffizier
Stabsunteroffizier
Beiträge: 295
Registriert: 09.09.2006, 11:33
Wohnort: NL

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von Tijn »

nevux hat geschrieben:Tijn,

What are the conditions for adoption into RWM 6.8 of newly made objects?

They should look good :wink:
nevux
Hauptmann
Hauptmann
Beiträge: 729
Registriert: 31.05.2008, 16:02
Wohnort: Eindhoven

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von nevux »

Two near-complete oil rigs:

Bild
Benutzeravatar
HunButyok
Leutnant
Leutnant
Beiträge: 561
Registriert: 20.06.2006, 05:47
Wohnort: Zalacsány

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von HunButyok »

Our Transylvanian friend is working on the new mountain objects.
Alps, Charpatians, Caucasus etc..

One part of the mountainside:
Dateianhänge
alps1.JPG
alps1.JPG (64.72 KiB) 6626 mal betrachtet
Bild
nevux
Hauptmann
Hauptmann
Beiträge: 729
Registriert: 31.05.2008, 16:02
Wohnort: Eindhoven

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von nevux »

I have another question for the more experienced editors..

I'm currently working on a (completely) destroyed Stug IV model (inspiration: http://www.flumecreek.com/2005_destroyed_stug.png)

When i load it in the editor, part of it is rendered out of alignment with the rest of the object.

Any ideas?

Bild
Tijn
Stabsunteroffizier
Stabsunteroffizier
Beiträge: 295
Registriert: 09.09.2006, 11:33
Wohnort: NL

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von Tijn »

@nevux:

looks like an issue with background that is not properly set to magenta (anti aliasing issue). Can you post the original bmp you're using, I'd be happy to give it a try.

Cheers.
nevux
Hauptmann
Hauptmann
Beiträge: 729
Registriert: 31.05.2008, 16:02
Wohnort: Eindhoven

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von nevux »

Thanks mate!

In the meanwhile I've also started working on a knocked out jagdpanzer.

Bild
Benutzeravatar
Last Soldier
Fähnrich
Fähnrich
Beiträge: 353
Registriert: 20.07.2007, 20:05

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von Last Soldier »

HunButyok & nevux looks super!
Footage from the frontline on Youtube!
nevux
Hauptmann
Hauptmann
Beiträge: 729
Registriert: 31.05.2008, 16:02
Wohnort: Eindhoven

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von nevux »

Thanks..

An ingame capture of the destroyed jagdpanzer IV L/70 in it's current state.

Bild

It still needs some work, but the design is nearly complete. I think particularly the lighting needs some more attention.

edit:

An overview of all destroyed vehicles I've created so far. I intend to expand the set with several more destroyed vehicles and guns.
Bild
Benutzeravatar
schneefuchs
Hauptgefreiter
Hauptgefreiter
Beiträge: 107
Registriert: 22.03.2007, 14:29
Wohnort: Bremen

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von schneefuchs »

How did you make them? They need to be more sharpen... even theyre destroyed or immobile.

Try to render them with image sampler: fixed and no AA or AA on and Sharp Quadratic Size 2.8.

mfg
schnee
RWM - lest we forget!
- a.D. schneefuchs

This is ten percent luck, twenty percent skill
Fifteen percent concentrated power of will
Five percent pleasure, fifty percent pain
And a hundred percent reason to remember the name
nevux
Hauptmann
Hauptmann
Beiträge: 729
Registriert: 31.05.2008, 16:02
Wohnort: Eindhoven

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von nevux »

I made them with Photoshop..

I'll try sharpening them a bit.

Latest creation (far from complete):

Bild
Benutzeravatar
Tovarish
Oberst
Oberst
Beiträge: 1084
Registriert: 01.01.2003, 01:13

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von Tovarish »

Your wrecks are looking good nevux, but i think they shall be a bit darker (and ..like said.. more sharpen)
nevux
Hauptmann
Hauptmann
Beiträge: 729
Registriert: 31.05.2008, 16:02
Wohnort: Eindhoven

Re: New objects - tips, help, tutorials

Beitrag von nevux »

I agree.

All previously made wrecks should be at least as dark as the Jagdtiger.
Antworten

Zurück zu „Alles zum Thema Modding“