SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Gibts eigentlich Neuigkeiten zur Map?
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
@Matttheoz:
Es wäre schön wenn du die neueste Version hochladen könntest! Die neue 8.0 Beta x die dauert ja wohl noch länger.
Solange möchte ich nicht warten
Es wäre schön wenn du die neueste Version hochladen könntest! Die neue 8.0 Beta x die dauert ja wohl noch länger.
Solange möchte ich nicht warten


Der Wille des Königs ist das höchste Gesetz!
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Wahrscheinlich ernte ich jetzt einige Lacher, aber mich stört der Timer.
Ich habe Spaß daran, meine Einheiten optimal zu positionieren und rücke Stück für Stück vor während ich 500000mal speichere xD
Gibt es eine Version ohne Zeitlimit? Ne compilierte map kann ich ja nicht editieren, wenn ich das richtig gerafft hab...
Wenn nicht spiel ich halt nochmal bis zum Hügel ^^
Ich habe Spaß daran, meine Einheiten optimal zu positionieren und rücke Stück für Stück vor während ich 500000mal speichere xD
Gibt es eine Version ohne Zeitlimit? Ne compilierte map kann ich ja nicht editieren, wenn ich das richtig gerafft hab...
Wenn nicht spiel ich halt nochmal bis zum Hügel ^^
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Hi Matttheoz....
Enjoying your map (Drive to the East) v. 6.84. Nice work! However, I find it impossible to retain Rynok once I've captured it. The Russians come in mass from Orlovka area and wipe me out and then I'm sent home packing my things.... Any hints or tips would be helpful. I've hours and hours in this trying everything I can think of.... Thanks for any suggestions..
Is 6.84 the current version?
RT
Enjoying your map (Drive to the East) v. 6.84. Nice work! However, I find it impossible to retain Rynok once I've captured it. The Russians come in mass from Orlovka area and wipe me out and then I'm sent home packing my things.... Any hints or tips would be helpful. I've hours and hours in this trying everything I can think of.... Thanks for any suggestions..
Is 6.84 the current version?
RT
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
mhm, er war das letzte mal vor 6 Wochen im Forum. Ich hoffe er kommt wieder.

Der Wille des Königs ist das höchste Gesetz!
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
bin noch da, warte nur auf neuigkeiten bez. der beta. ich glaube es wird ziemlich schwerwiegende änderungen bei der beta geben, was gameplay trifft, wegen dem neuen einheitenverhalten -ie- wenn zb panzer erst auf panzer dann erst auf infanterie schiessen usw. in dem fall wird es eine gewisse arbeit verlangen um die karte auf entsprechendem stand zu bringen. deswegen macht es wenig sinn eine neue version davor zu veröffentlichen.
@RTINSC
personally i would wait until the next version comes out after the new RWM beta 2. it will be much better. but in general terms, when you take rynok your spearheads are overextended and vulnerable to attack from various directions. the best tip would be to send a combined arms taskforce as your spearhead, including 88s and engineers
@max
neuigkeiten gibts immer
das nächste mal wird es ausser neue einheiten noch neue verbände geben, wie zb die sowj. kavallerie-mechanisierte gruppen, sowie auch neue angriffe bzw gegenangriffe. die karte wurde auch mit neuen häusern aus dem ssrw verschönert. es wird auch noch einen tankzug zur lieferung von benzin geben und ich habe ein flugplatzsystem entwickelt wodurch flieger auch muni verbrauchen (für bomben usw) statt ab und zu wegen "spritmangels" begrundet zu werden, sodass sie nicht eine zu heftige rolle im kampf spielen
@RTINSC
personally i would wait until the next version comes out after the new RWM beta 2. it will be much better. but in general terms, when you take rynok your spearheads are overextended and vulnerable to attack from various directions. the best tip would be to send a combined arms taskforce as your spearhead, including 88s and engineers

@max
neuigkeiten gibts immer

Ich hasse nichts mehr als panzer, die in der Gegend herumstehen. Panzer müssen rollen! - Der Panzergraf, Graf von Strachwitz
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
das ist die beste Neuigkeit, die ich höre! Das neue Gameplay wird dadurch erheblich verbessert!. ich glaube es wird ziemlich schwerwiegende änderungen bei der beta geben, was gameplay trifft, wegen dem neuen einheitenverhalten -ie- wenn zb panzer erst auf panzer dann erst auf infanterie schiessen usw.
(wer das inf-Verhalten im neuen Fusion-Mod kennt, weiß was ich meine)
Die schönen neuen Einheiten in rwm-ssrw und das neue Verhalten wird eine perfekte Kombination!

(auch wenn die erneute Abstimmung der Maps wohl viel Arbeit bedeuten wird)

░ ▒▓▄▀▄▀▄█▓▒░ Mapper die das Minenlegen unterbinden, sind nur zu faul zu scripten!░ ▒▓▄▀▄▀▄█▓▒░
http://www.germania-shop.com/
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Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Ist der aktuelle Download eigentlich ohne den fehlerhaften Versorger?
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Matttheoz....
Thanks for response and your work. Started fresh (5th time) - this time with updated map of 10/06/2010 RWM ( with ammo crates). Making better progress using mines and better tactics. Thanks. It has been a while since I've played SS.
I think I've played every map made since Sudden Strike was published, including HS2, my favorite adaptation. Your map is one of the best and great fun.
I look forward to the newest version.
Question: What would be a typical time remaining on the 120 minute timer after securing and defending Rynok and starting Krasny Don?
Thanks
RT
Thanks for response and your work. Started fresh (5th time) - this time with updated map of 10/06/2010 RWM ( with ammo crates). Making better progress using mines and better tactics. Thanks. It has been a while since I've played SS.
I think I've played every map made since Sudden Strike was published, including HS2, my favorite adaptation. Your map is one of the best and great fun.
I look forward to the newest version.
Question: What would be a typical time remaining on the 120 minute timer after securing and defending Rynok and starting Krasny Don?
Thanks
RT
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Hi Matttheoz....
Well, I made it to Pitomik with seconds to spare. Reinforcements came Ok. The train has stopped between Krasny Don and Bassarino station for some reason.
Problem: Screen freezes as I proceed north into the city (near Flying school.)
I'm playing the RWM 6.8 German version posted 10/06/10, the version with ammo crates.
I suspect there are too many units on map.
Is there anything I can do at this point or is this a bug ?
Thanks,
RT
Well, I made it to Pitomik with seconds to spare. Reinforcements came Ok. The train has stopped between Krasny Don and Bassarino station for some reason.
Problem: Screen freezes as I proceed north into the city (near Flying school.)
I'm playing the RWM 6.8 German version posted 10/06/10, the version with ammo crates.
I suspect there are too many units on map.
Is there anything I can do at this point or is this a bug ?
Thanks,
RT
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
no mate that is why versions without crates were made, because some people were having freezes due to crates counting as units. since it will be a little while til the beta is ready i will try to upload an interim version soon for rwm 8
Ich hasse nichts mehr als panzer, die in der Gegend herumstehen. Panzer müssen rollen! - Der Panzergraf, Graf von Strachwitz
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Matttheoz-
Thanks. I was able to proceed however, from previous save, and have taken SILO plus some without further screen freeze.
Analyzing the map prior to the screen freezes, It appears the problem might be due to the unloading of train reinforcements at Bassargino station. If the reinforcements are not moved from the unload area after unloading, the next load of train reinforcements get jammed up and are unable to unload properly from the train..
That is the point where screen freeze occurred. After moving the first reinforcements away from unloading area, no problems have occurred.
Fun map. Thanks.
RT
Thanks. I was able to proceed however, from previous save, and have taken SILO plus some without further screen freeze.
Analyzing the map prior to the screen freezes, It appears the problem might be due to the unloading of train reinforcements at Bassargino station. If the reinforcements are not moved from the unload area after unloading, the next load of train reinforcements get jammed up and are unable to unload properly from the train..
That is the point where screen freeze occurred. After moving the first reinforcements away from unloading area, no problems have occurred.
Fun map. Thanks.
RT
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
also die karte ist nun soweit fertig, warte nur auf die beta 2 und hoffe damit auf gefixte tankwaggons der zuege, die als vordere zugteile fahren koennen. sonst fahren die benzinzuege ruckwaerts von der karte nicht ab und das ganze zugverkehr wird dadurch abgebrochen, weil auch wenn die tankwaggons von einer zusaetzlichen hinten angehaengten lok gezogen werden, bleiben sie sobald die lok von der karte verschwunden ist im tor stehen und dadurch das tor fuer weitere zuege blockieren
davon abgesehen bin ich eigentlich ganz happy mit der karte wie sie nun laeuft. die verbesserungen, die durch das umschaltern auf ssrw ermoeglicht worden sind, haben das gameplay deutlich erhoben.
dank der grosseren anzahl der tore ist die KI etwas flexibler geworden. als beispiel sind feindl. panzerentladungen nicht mehr auf nur eine landungszone in der stadt eingeschraenkt
die gefechte, die um die eisenbahnbruecke im suedwesten geschehen, wurden dank der raffinierten moeglichkeiten der KI-brueckensprengung ziemlich doll ueberarbeitet und bekommen dadurch etwas mehr taktische bedeutung...
auch das neue flugplatzsystem der karte, wodurch flieger munition gebrauchen, hat die fliegerei realistischer gemacht, bzw man kann den feind nicht einfach wegbomben, sondern muss darueber nachdenken ob man den feind nicht auf billigere weise beseitigen kann (ohne wie vorher kontrolle ueber die flieger arbitraer zeitweise aus der hand genommen zu haben)
an jedem feldfugplatz befindet sich nun ein munitionsbunker. man muss einen vollgeladenen versorger in den bunker hinein fahren. der versorger wird dann entladet und dadurch "kauft" man 8 feindfluege. zusaetzlich dazu kommt natuerlich auch noch der benzingebrauch der flieger.
davon abgesehen bin ich eigentlich ganz happy mit der karte wie sie nun laeuft. die verbesserungen, die durch das umschaltern auf ssrw ermoeglicht worden sind, haben das gameplay deutlich erhoben.
dank der grosseren anzahl der tore ist die KI etwas flexibler geworden. als beispiel sind feindl. panzerentladungen nicht mehr auf nur eine landungszone in der stadt eingeschraenkt
die gefechte, die um die eisenbahnbruecke im suedwesten geschehen, wurden dank der raffinierten moeglichkeiten der KI-brueckensprengung ziemlich doll ueberarbeitet und bekommen dadurch etwas mehr taktische bedeutung...
auch das neue flugplatzsystem der karte, wodurch flieger munition gebrauchen, hat die fliegerei realistischer gemacht, bzw man kann den feind nicht einfach wegbomben, sondern muss darueber nachdenken ob man den feind nicht auf billigere weise beseitigen kann (ohne wie vorher kontrolle ueber die flieger arbitraer zeitweise aus der hand genommen zu haben)
an jedem feldfugplatz befindet sich nun ein munitionsbunker. man muss einen vollgeladenen versorger in den bunker hinein fahren. der versorger wird dann entladet und dadurch "kauft" man 8 feindfluege. zusaetzlich dazu kommt natuerlich auch noch der benzingebrauch der flieger.
Ich hasse nichts mehr als panzer, die in der Gegend herumstehen. Panzer müssen rollen! - Der Panzergraf, Graf von Strachwitz
Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Bei den Tankwaggons liegt das "Problem" wohl an der fehlenden Besatzung -> ohne wird sich dieser wohl nicht bewegen ... sende einen einzelnen Tankwaggon auf die Karte so bleibt dieser im Tor stehen ... wie z.B. ein Panzer ohne Besatzung sich erst gar nicht in einen Nachschub setzen läßt, da sich auch dieser ohne Besatzung nicht mehr bewegt wie noch bei SUST möglich ...
Brückensprengung: welche taktische Möglichkeit genutzt wird liegt beim Skripter ...
Brückensprengung: welche taktische Möglichkeit genutzt wird liegt beim Skripter ...

Re: SP 512x512 Drang nach Osten/ Drive to the East
Hi guys,
this map is really excellent and very hard. I am playing RWM 8.0 fixed version. However, I am preparing for the last attack on the town, the train did not arrived and the railways are repaired. Never mind, I will attack the town anyway. I like the shortage of fuel, like in real history.
I am trying to capture enemy units as much as possible, specially KVs are very usefull in this map. I found these possibilities. I load a kubelwaben or jeep (very fast unit) with flame infantry, medic and a crew/officer. Then I send this vehicle to a "lonely" enemy tank/SPG (the best is from rear, he has no time to turn and shoot) just beside it. He can not shoot, even from MG. Then I unload the flame infantry and send a burst of fire, the most effective from the front left or right. Sometimes the crew is dead quickly, sometis the tank will start to leave, chase it. If the tank/SPG stands in fire, it is good to have 2 repair vehicles prepared nearby. Now I have 5 KV-1, 4 KV-2, 2 T-34, 2 Matildas and some more. I added to each of my 3 tank groups 1 KV-1 and 1 KV-2 and the rest of russian units made another tank group. Very usefull
Then some "not completly closed" SPG units can be captured by a MG fire to the rear part ( I think SU-76 and some american SPGs), for this job I am using MG halftracks, specially to capture enemy AA trucks, also very needed help in this map. And also our favourite snipers likes the guns, trucks andd katyushas.
Do you have any other tips?
Sometimes the captured atrilery will explode or health will decrease to 5 and goes to 0 and explode after my capture. Does it means that the Russians set some explosives there? I can not save the unit, even if I start repairing with 4 repair trucks immediatelly. The 122mm artilery on the hills will aslo explode, but if I will let the escape with trucks and destroy them on the way, they are not destroyed
There are still some dead places on the map ( Pitomnik - southern half of landing area) there my units are going crazy. And sometimes in Pitomnik supply depot my crew is getting neutal and I have to shoot them
Anyway, superb map. More huge maps like this one
))
this map is really excellent and very hard. I am playing RWM 8.0 fixed version. However, I am preparing for the last attack on the town, the train did not arrived and the railways are repaired. Never mind, I will attack the town anyway. I like the shortage of fuel, like in real history.

I am trying to capture enemy units as much as possible, specially KVs are very usefull in this map. I found these possibilities. I load a kubelwaben or jeep (very fast unit) with flame infantry, medic and a crew/officer. Then I send this vehicle to a "lonely" enemy tank/SPG (the best is from rear, he has no time to turn and shoot) just beside it. He can not shoot, even from MG. Then I unload the flame infantry and send a burst of fire, the most effective from the front left or right. Sometimes the crew is dead quickly, sometis the tank will start to leave, chase it. If the tank/SPG stands in fire, it is good to have 2 repair vehicles prepared nearby. Now I have 5 KV-1, 4 KV-2, 2 T-34, 2 Matildas and some more. I added to each of my 3 tank groups 1 KV-1 and 1 KV-2 and the rest of russian units made another tank group. Very usefull

Then some "not completly closed" SPG units can be captured by a MG fire to the rear part ( I think SU-76 and some american SPGs), for this job I am using MG halftracks, specially to capture enemy AA trucks, also very needed help in this map. And also our favourite snipers likes the guns, trucks andd katyushas.

Sometimes the captured atrilery will explode or health will decrease to 5 and goes to 0 and explode after my capture. Does it means that the Russians set some explosives there? I can not save the unit, even if I start repairing with 4 repair trucks immediatelly. The 122mm artilery on the hills will aslo explode, but if I will let the escape with trucks and destroy them on the way, they are not destroyed

There are still some dead places on the map ( Pitomnik - southern half of landing area) there my units are going crazy. And sometimes in Pitomnik supply depot my crew is getting neutal and I have to shoot them
Anyway, superb map. More huge maps like this one
